Wilt u ook graag voorsprong nemen?

Teken nu in op een abonnement op De Tijd. Lees de krant tijdens de week digitaal en in het weekend op papier voor slechts 1 euro.

Meer info
Weekendnieuwsbrief

Ontvang de weekendnieuwsbrief van De Tijd en krijg een vooruitblik op de onderwerpen uit de weekendkrant, Sabato en Netto.

Meer info

Bent u ook een interessante lezer?

Vul het formulier in en beantwoord in maximum 1500 tekens onderstaande vragen.

Beste lezer,

We hebben uw registratie voor onze campagne ‘De Interessantste Lezers’ goed ontvangen. Bedankt daarvoor! We bekijken uw inzending aandachtig. Als we van plan zijn om uw onderneming te belichten, hoort u zeker van ons. In tussentijd wensen wij u alle succes toe. Blijf voorsprong nemen!

Hartelijke groet,

De redactie van De Tijd

Gelieve de velden correct in te vullen.

04

Stéphane Ronse

31 jaar
Bedenker van Foodbag.be

Wie is Stéphane Ronse?

  • Studeerde Communicatiewetenschappen aan de UGent
  • Startte als 28-jarige Foodbag.be op in 2014
  • Heeft bij Foodbag.be 7 medewerkers, distributie niet meegeteld
Delen op

Foodbag levert gezonde kookboxen aan huis in Vlaanderen en Brussel, samengesteld met verse en lokale ingrediënten in het eigen kookatelier in Gent. In de stadskernen gebeurt de levering per fietskoerier, maar ook daarbuiten staat duurzaamheid voorop.

Voordien?

Voor ik met Foodbag begon, was ik regiomanager van het Ondernemerscentrum Kortrijk. Ik stond er dicht bij de creatieve industrie, wat mijn zin om zelf te ondernemen nog méér aanwakkerde.

Motivatie?

Mijn drukke baan in Kortrijk wees me erop dat de klassieke supermarkt niet goed voorzien is op late werkers. Je komt dan snel uit bij fastfood. Geïnspireerd door Scandinavische initiatieven besloot ik lokale Belgische kwaliteitsproducten in deze aanpak te integreren.

Stéphane Ronse, Foodbag
Wie niet eerst is, moet béter zijn.

Voorbeeld?

Ik weet dat ik het concept foodbox niet heb uitgevonden. Daarom hou ik van wat Zuckerberg zegt: als een idee al bestaat, is de kans groter dat het een goed idee is. Het komt er dan op aan om het beter uit te voeren dan de anderen.

Droom?

Onze distributie verder optimaliseren is onze grote uitdaging. Daarnaast experimenteren we met gepersonaliseerde boxen voor bestellingen op maat. IT zal daarin alleen maar een nog grotere rol spelen.

Daarbuiten?

Ik engageer me voor de vzw Yart, waarmee we jonge kunstenaars in centrum Gent een podium geven en een netwerk aanreiken.

Ontmoet alle interessantste lezers